Terug naar het analyse overzicht

Maarten de Wit – Nico Dignum 0-1

Binnen de schaakschool van EGS worden momenteel 4 cursisten opgeleid voor het stap 3 diploma.
2 Cursisten geven hiermee gevolg aan het vorig jaar behaalde stap 2 diploma. De andere 2 cursisten zijn aangeschoven huisschakers die inmiddels bij EGS en de Turnhoutse schaakkring lid zijn.
Stap 3 is een opstap naar het clubschaakniveau. Aangezien cursist Nico Dignum vorig jaar intern ging spelen, wou hij zo snel mogelijk zijn niveau verbeteren en werkte het stap 3 werkboek al door. Daarom is het stap 3 werkboek dit jaar zelfstudie. De thema’s worden met ander, aanvullend materiaal behandeld.
Thema 6 uit stap 3 is “uitschakelen verdediger van mat”. Dat kan door die verdediger te slaan of weg te jagen. In stap 2 zijn de matbeelden al geoefend.

Dat Nico dit thema al aardig in de vingers heeft, bewees hij afgelopen dinsdag in de interne competitie toen hij tegen Maarten de Wit moest aantreden:

,
    Zet vooruit/achteruit kan ook met pijl rechts/links op het toetsenbord

< !--inhoudvlak -->